Verander Management:

• Een nieuwe of gewijzigde strategie moet handen en voeten krijgen binnen de operationele afdelingen;

• De prestaties van de bedrijfsprocessen binnen een onderneming blijven achter bij het gewenste resultaat. Doel is dit resultaat wel te bereiken zonder de klant tekort te doen;

• De backoffice moet klantgericht(er) worden, zowel naar buiten als intern.

 

Project Management / Herstructureren:

• Verschillende afdelingen hebben een overlap in activiteiten. Een efficiëntere proces dient ontworpen te worden en de activiteiten moeten opnieuw ingericht worden (mensen en processen) zonder aan klantbeleving in te boeten;

• Een onderneming wil snel een nieuwe activiteit, bedrijfsproces en/of afdeling optuigen;

• Behoefte aan extra aansturing of begeleiding vanuit business perspectief bij een omvangrijke implementatie van een nieuwe business tool of ERP implementatie;

• Order-to-Cash (O2C) of Purchase-to-pay (P2P) optimalisaties (bv. DSO reductie, smart scanning van inkoopfacturen, verbeteren van het klachtenproces, etc);

• Implementatie van e-invoicing, FiNBOX / digitale acceptgiro of bijvoorbeeld een credit management tool.

 

Advies / Strategie:

• Het formuleren, vormgeven en indien gewenst implementeren van een bedrijfsstrategie op gebied van facturatie, credit management, e-invoicing of operations;

• Audits uitvoeren op bestaande processen binnen uw organisatie of bij uw outsourcingspartner.

 

Coaching:

• Medewerkers en leidinggevenden binnen operationele afdelingen coachen naar een hoger niveau van zelfstandigheid. 

 

Enkele voorbeelden van opdrachten in het verleden:

  • Herstellen van het vertrouwen bij de Divisie Zorg (Zilveren Kruis, Groene Land en Interpolis zorgverzekeringen) ten aanzien van de uitvoering van het credit management proces in het Shared Service Center van Achmea / Eureko Financial Processing. Dit door de medewerkers (>100) effectiever over binnen de gehele keten te laten samenwerken en de processen naar een hoger plan te tillen inclusief het wegwerken van de achterstanden;
  • Outsourcing en standaardisatie van het O2C proces bij AkzoNobel (wereldwijd) naar een oursourcingspartner; 
  • Aantal reorganisaties van meerdere back- en frontoffice afdelingen verspreid over diverse locaties naar één shared service center bij PCM Uitgevers NV;
  • Introductie van zelfsturende teams bij de facturatie en debiteurenbeheer afdeling van een grote zorgverzekeraar, Geové-RZG (nu Menzis);
  • Due diligence met betrekking tot de klanten van ABN AMRO;
  • DSO reductie bij een groot aantal bedrijven;
  • Opzetten van een goed functionerende Billing afdeling bij een grote energieleverancier (Oxxio), inclusief wegwerken van achterstanden in de facturatie volgens tijdigheidsrichtlijnen van deNMA (Energiekamer/Dte);
  • Realisatie van de aansluiting op FiNBOX / digitale acceptgiro voor een Billing Service Provider (BSP) met 2 grote retail banken. Tevens meerdere grote billers op FiNBOX aangesloten;
  • Aantal consultancy trajecten en produktontwikkeling inzake O2C (order to cash) en P2P (purchase to pay) processen;
  • Implementatie van Sepa Direct Debit (SDD) binnen een groot utility bedrijf in de energiesector.
 
Sluit Menu